تصور کنید دارید در کمال آرامش تو خیابون راه میرید و حواستون هم اصلا 

 

به اطرافتون نیست ناگهان یکی می پره وسط و چیلیک چیلیک از شما عکس 

 

می گیره ... واکنش شما چیه؟ 

 

به جرات می گم ۹۹ ٪ ما سعی می کنیم به هر روش ممکن خودمون رو پنهان  

 

کنیم و تقریبا قریب به اتفاق اعتراض جانانه ای هم می کنیم 

 

حال سوال اینجاست چرا ما نگران تصویر موجود خودمون در دوربین یک 

 

عکاس هستیم ؟  چرا سعی می کنیم مانع بشیم؟ 

 

ایا می ترسیم کسی مارو ببینه ؟ خب مگه تو خیابون هزاران نفر مارو به  

 

همین شکل  نمی بیینن ؟ 

 

آیا می ترسیم  عکسمون پخش بشه ؟ خب بشه مگه ظاهرمون ایرادی داره ؟ 

 

آیا می ترسیم از عکسمون سواستفاده بشه ؟ خداروشکر تو ایران اونقدر 

 

 فتوشاپ کار ماهر نداریم که کارشون رو بی عیب ونقص انجام بدن که کسی 

 

متوجه اون نشه ... نگران آبروی ریخته هم نباید بود چون این روزها اینقدر 

 

این رفتارهای احمقانه زیاد شده که اگر برفرض موردسوء نیت هم قرارگرفتید  

 

تبدیل میشید به یه موجود طفلکی که همه می خوان ازتون حمایت کنن 

 

پس چرا باید خودمون رو از دوربین یک عکاس پنهان کنیم؟ 

 

من معتقدم علت اینه که ما در اصل داریم از خودمون فرار می کنیم  !!! 

 

ما تحمل اینو نداریم که کسی مارو به رخ خودمون بکشه اصرار داریم جلوی  

 

دوربین ژست بگیریم وازعکسای مستند فرارمیکنیم چراکه همیشه می خواهیم  

 

اونی باشیم که می خواهیم نه اونی که هستیم  

 

عکسهای بی هوا مارو اونی که هستیم نشون می دن و این چیزی نیست که ما  

 

دوست داشته باشیم ... 

 

وتوصیه اینکه کمی برای خودمون وقت بذاریم ببینیم این من نوعی چه مرگشه؟! 

 

   

 

 

 

 پی نوشت : 

۱ -  استاد این ترم ما داشته تو خیابون جلوی ویترین مغازه ها از خانومها  

چادری و از پشت سر عکس می گرفته که خانومهای با هوش متوجه این جریان  

شدن  و دادو بیداد راه انداختن و کار استاد بیچاره به کلانتری و پاک کردن عکسا 

 کشیده هرچند جناب استاد با درایت تمام عکسها رو بازیافت نموده و ماهم موفق  

به دیدن این مجموعه زیبا شدیم اما خداوکیلی چقدر مسخره اس اینکار !؟ خب  

بیچاره از صورت کسی که عکس نگرفته یهو هم نپریده وسط ملت رو غافلگیر کنه 

که خانومها محترمه اعتراض خفن کردند... آخه مملکته داریم ؟ 

  

۲ - رنگ کردن موهایم را دوست ندارم اذیتم میکند اما همه اش به آن لحظه که 

 با ملایمت موهایم را می شویی در ! دوباره کودک می شوم انگار برایت !

   

۳ - تصمیم دارم مهرآسا رو تبدیل به فتو بلاگ کنم !

 

 بعدا نوشت : یادم نبود بگم من خودم از اون دسته آدمایی هستم که چون بلد 

 نیستم ژست بگیرم همیشه از مقابل دوربین فراری هستم !!!

 

  

 

 

 

 

من ... حواتر از حوا 

 

 

نظرات 26 + ارسال نظر
ویدا شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ق.ظ

دیروز قلمبه برام درستش کرد.....ببینیم همدیگرو....کی؟ کجا؟؟
دلم تنگ شده عسیسممممممممممم

شما که وقت پیدا می کنی می ری ور دل عچقولی تون برای ما کی وقت داری خب !

یسنا شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ق.ظ http://yekzanyekdokhtar.blogfa.com/

اتفاقا اول متنت رو که خوندم...یه چند لحظه بی خیال متن شدم رفتم تو بحر رویا....حس اینکه یکی یهو بی هوا وسط خیابون ازم عکس بگیره لذتی بهم داد که..... کلا از بچگی دوست داشتم انقدر پول اضافی داشته باشم دو نفر رو بگیرم یکی مدام از تمام لحظه های عادی ام عکس بگیره...یکی فیلم....آرزوم بود همیشه...
بعد بقیه متنت رو خوندم...
یه لحظه دوباره خودم گذاشتم تو اون صحنه...
دیدم بدجوری دارم به عکاسه اعتراض می کنم...اخه می تذسم حمید بفهمه یه ناشناس عکسمو گرفته و بیچارم کنه!
نتیجه: من هم فرقی با اون زنای چادری نداشتم... هر چند دلم چیز دیگه ای می خواست...
عجب مملکتی داریم ما!!!!!
هیچ کس خودش نیست....چه برسه که یکی بخواد خودش رو به رخ خودش بکشه ...حتی با یه عکس...

یسنا شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ق.ظ http://yekzanyekdokhtar.blogfa.com/

فکر خوبیه....
من فوتو بلاگ هارو دوست دارم...
مهرآسا فتو بلاگ خوبی میشه
یه پیشنهاد...برا هر عکس یک جمله...فقط یه جمله بنویس.

دخترپاییز شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.faryadepaiiz3.blogfa.com

سلام به خواهری عزیزم...
میدونی چقدر دلتنگتم؟ فکر کنم گوشیت الان توی موزه باشه خواهری مگنه؟
جدی ما مملکت داریم؟ چقدر اونا باهوشن خدا وکیلی... هوششون به آقا رفته!!
اگه یه آدم متشخص از آدم عکس بگیره که مشکلی نیست ولی مثلا یه بسیجی عکس بگیره از آدم من ترجیح میدم بمیرم...
خانوم عکاسی مثل شما روی چشم ما جای دارد همی...
یه دنیا دوستت دارم... یه دنیا... یه دنیا... باورت میشه؟
کاشکی بدونی چقدر دلتنگتم...دوستت دارم.
در ضمن در مورد مهرآسا هم پیشنهاد خوبیه...
راسته که خواهری حواترین دلتنگ من نیست؟

گوشیم که هنوز درست نشده تو تعمیرگاه ست
خیلی وقت ندارم به بچه ها سر بزنم عزیزم

دخترپاییز شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:31 ب.ظ http://www.faryadepaiiz3.blogfa.com

خواهری ....
خواهری جونم... خواهری...
خواهری گلم...
اگه من نیام تو که آدرس وبمو نداری واسه همین تو هم دیگه نمیای بعدش وقتی برم وبم و ببینم نیستی دق میکنم... دوستت دارم...
خیلی قنشگ میشه اگه فتوبلاگ بشه...

سمیه شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:08 ب.ظ http://www.datoshu.persianblog.ir

به نظر من ما همیشه می خوایم اونی باشیم که دیگران می خوان و از ما انتظار دارن نه اونیکه خودمون می خوایم واین اشکال کارماست

حضرت خضر شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ب.ظ

دچار تناقض هستی!
خودت عکست رو که میزاری،اولا لنز سبز میزاری بعد هم تارش میکنی!
خوب هرچی هستی بزار باشی دیگه!

اولا من اصلا نمی تونم لنز بذارم چون چشمام حساسه همون لنز طبی رو هم به ضرب و زور قبول می کنه یه بارم گفتم اونو تو فتوشاپ درستش کردم ثانیا جون هرکی دوست داری ظاهر یه قضیه رو نبین پسرم ! از تارکردن به قول تو یا Blur کردن اون عکس و تغییر رنگ چشمها منظوری داشتم خب ! البته منظورم اصلا پیچوندن مخاطب نبوده !
ولی خب به نکته خوبی اشاره کردی ...

محمود شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://sabbagh50.blogfa.com

بخدا من اینجوری نیستم . اگه بحساب اعتماد به نفسم نذاری اصن برام مهم نیست کسی عکس بگیره یام نه . البته در ارتباط با خانوما قضیه یه ذره فرق می کنه بیشتر تصورشون سو استفاده از عکسه تا چیز دیگه . مورد زست گرفتن رو قبول دارم .برا همین یه دوست عکاس داشتم که می گفت گرفتن پرتره از بچه ها و پیرمردا خیلی راحت تر از جووناست . برا اینکه اونا سریع تصمیم می گیرن برات مدل بشن در صورتی که پیرمرد . پیر زنا براشون این مهم نیست که چطور به نظر بیان . شاد باشی

شهلا۷ یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام عزیزکم.
خوبی؟

اره عزیزم جات خیلی خالی بود.

ایده ی خوبیه اما خودتم بنویس در کنارش.

راستی اون عکسای هنری که از من گرفتی رو برام بیار حتما.

یه سری هم عکس با بچه ها دستت دارم اونارم میاری برام؟

میسی خانم گل.

شاهد یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:00 ق.ظ http://www.shahed.blogfa .com

شما چطور جواب خودتون از سوالی که کردید چیه؟

منم فراریم !!!

کدوتنبل یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:22 ق.ظ http://aghayekadoo.blogfa.com

سلام بر بانو مهر آسا......
و اما استاد... بابا اسلام و مسلمین به خطر می افتن به خدا...... و اما رنگ کردن موها رو سعی می کنم حضوری بگم..... و اینکه مهرآسا بالاخره به روز خواهد شد همی....
دقیقا این فراری بودنت از دوربین کاملا درسته.....
کدوتنبل.

دقیقا و تو شهلا شاهد این مساله هستید !!!

دربیکران آبی تو یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ب.ظ http://davoodmoghadasi.blogfa.com

سلام
از حضور شما سپاسگزارم. خدا وکیل یمن مرده این هستم که بعد ار ۴۰ سال یکنفر ژیدا بشه و چندتا عکس از ما بگیره.

بدون ژست؟
این عالیه !

محبوبه یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:56 ب.ظ http://dandooneh.blogfa.com

ولی بازهم هرچی باشه بهتر بود اجازه می گرفت عرفا و عقلا و ..

اگر اجازه می گرفت که طبیعی نمیشد لابد می خواستن ژست بگیرن
باید می دیدی عکسارو محبوبه ! محشر بودن !

Kiarash یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ب.ظ

مطلب جالبی رو عنوان کردی تا حالا بهش فکر نکرده بودم ...
برام زیاد فرقی نمی کنه چجوری تو عکس ظاهر بشم مهم اینه که خاطره ای از اون عکس باقی بمونه که وقتی نیگاش میکنی لذت ببری!!!

ای بابا این همه سوژه آخه عکس از پشت خانم چادری اونم پشت ویترین مغازه هم شد سوژه

عنوانش این بود زنان ایرانی زندگی دوگانه ای دارند تصویر زنان چادری بود پشت ویترین لباسهای شب گران قیمت و شیک!

دخترحوا یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:20 ب.ظ http://www.s0bh.blogsky.com

محبوبه دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:34 ب.ظ http://dandooneh.blogfa.com

خوب کاری نداره الان از اون عکسای یهویی از خودت می گیرم میذارم سایت محشر میشه

ســـــــــــــارا دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:56 ب.ظ http://Sarazamani.blogfa.com

ببخش که چند وقت نبودم
[گل][گل][گل]
راستی یعنی چی؟
ماهی کجا رفته؟
خدایی وبشو گیر آوردن؟ دیگه نمیاد؟

نوید سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:15 ق.ظ http://navidam.blogfa.com

سلام. خب خیلی اوقات نمی بینیم یا حس نمیکنیم در خیابون خیلی ها تصویر ما رو می بینند . اما در مهمونی ها یا عکاسی این حس رو بیشتر داریم که زیره ذره بینیم

می خونمتون اما امکان کامنت گذاشتن نیست

وحید (وب گپ) سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:30 ب.ظ http://webgap.blogfa.com

سلام.اولا که اگه کسی از من عکس بگیره من مفهمم که اون فهمیده من یه بلاگر معروفم.دوما خب فکر می کنم خیلی جاها بدون اجازه نگذارن کسی ازشون عکس بگیره.من حق میدم.هرچند که عقیده دارم اصلا چیز مهمی نیست اینکار.

ته تغاری سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:56 ب.ظ

این یه تیکه رو یادت رفت بنویسی
و خیلی خیلی کار زشتیه اگه یه نفرو نیم ساعت جلوی لنز دوربین این ور و اون ورش کنیم خب بنده خدا خسته میشه گناه داره
مگه نه؟

مه رو چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:20 ق.ظ

درمورد اینکه اعتماد به نفسمون پایینه که اینجوری جبهه می گیریم باهات موافقم..البته بیشتر هم درمورد خانمهای ایرانی صادقه نه اقایون چون فرهنگ ما زنها رو با اعتماد به نفس پایین تربیت کرده..خداییش اگه کسی از من عکس بی هوا بگیره خوشمم میادچون لابد چیز قابل توجهی وجود داشته واسه ثبت ولی به شرط اینکه به خودمم نشونش بده و خودمم اوکی بدم وگرنه ..نوچ...خوشم نمیاد...چون من با ژست و اطلاع قبلی از عکسام ناراضی هستم چه برسه بی خبر و یه هویی

اینم بر می گرده به همون ضعف اعتماد به نفس وگرنه که از صبح تا شب همه دارن مارو می بینن دیگه ..درمورد سوء استفاده هم جونم واست بگه وقتی کسی از نظر شخصیتی شناخته شده باشه دیگه اگه هرجوری هم از عکسش سوءاستفاده بشه این بیننده است که باید عاقل باشه و قضاوت بی جا نکنه

وای از نفس افتادم مادر چقده پرچونگی کردم

این به نبودنت در !

ســـــــــــــارا چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:48 ق.ظ http://Sarazamani.blogfa.com

من اگه باشم واقعا خودمو قایم میکنم چون میگم این همه آدم هست
حالا چرا منو واسه عکاسی انتخاب کردن.
مگه من تحفه ام؟

فریبا چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:32 ق.ظ

دخترپاییز چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:39 ب.ظ http://www.faryadepaiiz3.blogfa.com

من هم رفتم ....
اینبار واقعیه .... تحمل ندارم ببینم هر روز یکی وبش رو تعطیل میکنه میترسم الباقی دوستان هم خداحافظی کنن مثل پرستو و ماه تیسا.... نه من نمیتونم... خودم زودتر میرم.
دخترپاییز به پایان رسید

حوری چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ب.ظ http://afkarpichdarpich.wordpress.com

یکی بیاد از من یه عکس یهویی بگیره

مرد قد بلند پنج‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:59 ب.ظ

ژست گرفتن نمیخواد که

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد